Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
08 april 2020

6 tips: Je eigen Beauty Dagje Thuis

Nu tijdelijk alle beauty salons, wellness centra en kapperszaken gesloten zijn in verband met de maatregelen rondom COVID_19/Corona, zit je met je handen in het haar. Je had net extra behoefte aan wat ontspanning. Of om je huid en haar op te frissen, nu de lente er is. Goed voor je gezondheid zorgen is altijd belangrijk. Met deze tips creëer je je eigen Spa thuis. Deel het met vriendinnen door samen gelijktijdig de beauty tips uit te voeren. Ontspannend muziekje erbij... heerlijk toch. Zo blijf je toch een lente beauty!


1.Schoonheid komt van binnen, zorg goed voor je gezondheid

Slaap je goed of zie je wallen onder je ogen,slaapvouwen in je gezicht? Zit je haar in de knoop en staat het alle kanten op? En waar zou dit aan kunnen liggen?  Slecht slapen is van invloed op je gezondheid en energie. Ook op beauty gebied laat een slechte nachtrust haar sporen na. Dit feit is een extra reden om je slaap eens goed te bekijken. Tips bij slapeloosheid vind je ruimschoots in onze andere blogs. Je zal zien: als je eenmaal lekker slaapt voel je je vrolijker, sterker en helder. Dat is een fijn vooruitzicht, zeker zo met de lente. Dan wil je zeker de dag kunnen plukken. 

Ook beauty begint 's nachts. 9 Van de 10 gebruikers van het Silk Heaven zijden kussensloop raden het aan vriendinnen aan. Wil jij ook zo heerlijk slapen en ondertussen goed voor je huid en haar zorgen? Anti allergisch, fris en hygiënisch slapen? Of is jouw exemplaar toe aan vervanging? Bekijk dan onze collectie zijden kussenslopen. Ideaal en makkelijk te combineren met jouw katoenen dekbedovertrek. Was hem op tijd, 1x per week bijvoorbeeld, zo blijft het lekker fris en schoon.

2. Thuis naar de beauty salon

  • Neem een voetenbadje
    Vul een emmer of dichte wasmand met lauwwarm water. Doe er een flinke schep zeezout of magnesium zout bij. Geniet lekker een kwartier van dit voetenbadje. 
    Lees wat ontspannends of doe even helemaal niets. Leg je telefoon even ver van je vandaan, zodat hij niet in het water valt en zet hem op stil
    Luister naar ontspannen muziek. Daarna masseer je wat olie of bodymilk op je voeten. De finishing touch is een vrolijke tint nagellak. Laat die open schoenen en slippers maak komen!

  • Neem een gezichtsmasker
    Dat kan je mooi laten intrekken terwijl je het voetenbad neemt

    Gratis elke Vrijdag een natural beauty tip? Schrijf je hier gratis in>

  • DIY tip voor zachte handen
    Schenk ca.1-2 eetlepel(s) olie (olijfolie, amandel olie, kokosolie) in je hand.
    Voeg een theelepel suiker toe.
    En wrijf zachtjes je handen in. De bovenkant, onderkant. Masseer je handen, ongeveer 5-10 minuten. Leg een handdoek op je schoot of doe dit boven een bakje, want je kan knoeien.
    Daarna laat je het 10 minuten intrekken. Eventueel door handschoenen aan te doen. Of door je handen in vooraf opengelegde boterhamzakjes te steken. Dan trekt de olie extra goed in. 

    Deze 10 minuten kan je ook even gebruiken voor een ontspanningsmomentje: geen telefoon, geen tv. Even aandacht voor je ademhaling.
    Of zet een relaxing muziekje op.
    Daarna spoel je je handen af.
    Ze zijn nu heerlijk zacht.

  • Ga op workshop thuis
    Hou je van leuke workshops? Wil je goed voor jezelf zorgen? Internet staat vol met online cursussen en interessante boeken voor persoonlijke ontwikkeling. Goed zelfzorg, tijd voor een goede balans? Dan is dit boek iets voor jou: het staat vol met korte oefeningen die je makkelijk thuis kunt doen. Geschreven door diverse experts, zit er altijd een onderwerp bij dat jou aanspreekt: meditatie, schrijven, dansen en veel meer. Wil je 1 van de schrijvers ondersteunen die belangeloos aan dit boek gewerkt hebben? Tip: Koop Selfcare & Rituelen dan niet op een groot platform maar hier>

3. Naar de kapper terwijl je slaapt

Tja.. de kappers zijn gesloten tijdelijk. Ga je zelf met de schaar aan de slag? Of wil je liever wachten, zodat het straks wel mooi recht is? Zelf verven kan, maar ook dat kan je uitstellen. Draag in de zomer een leuke pet, bandana of haarband. Weg is de uitgroei;)

We hoeven niet meer te herhalen hoe je föhn buurt langer goed blijft zitten, als je slaapt op een puur zijden kussensloop. Of hoe het klitten en gespleten haarpunten helpt voorkomen. Een paar experts aan het woord:

Silk is easier on hair – it helps avoid tangles and breakage.
New York, Dr. J. Ahluwalia, m.b. Spring Street Dermatology


Whether your hair is straight or curly, high quality silk pillowcases reduce friction, so your trip to the hairdresser lasts longer. Silk keeps straight hair straighter and blow-dries last longer
Instyle, van styliste Ellin Lavar



4. Volg een cursus yoga of pilates op youtube

Echte schoonheid komt vanbinnen, wordt er wel eens gezegd. Yoga, bijvoorbeeld leent zich er prima uit om zowel fysiek, als psychisch het beste uit jezelf te halen. En wie weet vindt je het zelfs zo leuk dat je na een korte cursus ermee door blijft gaan. Zoek eens in youtube naar begeleidde videos. Voor beginners of als je al ervaring hebt, je vindt vast iets passends. 

Je kan ook afspreken met je sportmaatje, op dezelfde tijd als voorheen, om thuis samen te sporten. Bijvoorbeeld door te (beeld)bellen ondertussen. Wel zo gezellig!

5. Voeten omhoog

Na de maskers van punt 2 kan je ook heerlijk naar de 'relax ruimte' thuis. Maak een afspraak met je huisgenoten dat ze dat uurtje stil zijn. Of doe het samen. Een koptelefoon met ontspannende spa muziek doet ook wonderen. Zoek op Youtube naar sauna music.

Voeten omhoog, in de zon in de tuin of binnen op de bank. Je favoriete thee of gezonde smoothie erbij, een goed boek. Lekker in slaap vallen als je je moe voelt. Het kan allemaal. 

Heb je een partner? Masseer elkaars rug en schouders eens. Dat is ontspannend, goed voor je spieren en het voert afvalstoffen af. Spanning toont zich vaak het eerst in de nek- en schouderspieren. Ook hier kan je het jezelf en samen leren, door een educatief boek te bestellen. Of een instructievideo te bekijken op youtube. Het is echt niet moeilijk.

6. Beweeg elke dag, liefst buiten

De dagen worden langer in het voorjaar, oftewel het wordt later donker:) Je kan voor of na het avondeten nog mooi even een wandelingetje maken. Goed voor je lijf en mind! Je slaapt er ook beter van. Wil je meer tips bij Slapeloosheid? Schrijf je dan gratis in voor de Beter Slapen Serie.


Wat is jouw Beauty tip voor thuis? Deel hem hier.

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »