Beter immuunsysteem en nog 2 voordelen van slapen - Silk Heaven
Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
30 januari 2021

Beter immuunsysteem en nog 2 voordelen van slapen

Slapen is 1 van de beste dingen die je kan doen. Je wordt er gelukkiger, gezonder en productiever van.  We kunnen gezond leven door goede voeding, ontspanning, positief denken en voedende relaties. Beweging of sport. Zingeving en plezier. Slaap is een onderdeel van je welzijn dat soms vergeten wordt, hoe belangrijk het is. Totdat je niet goed slaapt. Of ziek bent. Dan ervaar je voluit wat een grote rol het speelt in je dagelijks leven.

Waarom slaap je eigenlijk?

Volgens John Hopkins, slaapexpert, is dit systeem gedreven door melatonine. Als er minder licht of daglicht is, maakt je lijf melatonine aan waardoor je slaperig wordt.  En net zoals je eten en drinken nodig hebt, heeft je lijf ook slaap nodig. Je hebt vast weleens ervaren hoe sterk de slaap kan zijn, als je moet 'vechten' om wakker te blijven, verlies je het meestal.

Voordelen van slapen

1.Beter immuunsysteem

Onderzoek toont aan dat zelfs een klein beetje slapeloosheid het immuunsysteem al verslechterd. In een ander onderzoek kregen deelnemers neusdruppels met een verkoudheidsvirus toegediend. De deelnemers die minder dan 7 uur per nacht sliepen hadden 3x meer kans om ziek te worden dan wie 8 of meer uur per nacht had geslapen.

Tip van wetenschappers: vitamine D in corona tijd en zowieso in de winter, voor meer weerstand >

2.Lager risico op chronische aandoeningen zoals diabetes type 2

In feite komt dit neer op het gegeven dat door slapeloosheid alle chronische aandoeningen, die voorkomen uit natuurlijke veroudering, sneller ontstaan. Zoals ook diabetes type 2.

3. Minder kans op hartklachten en beroertes
Een overkoepelend onderzoek dat 15 onderzoeken samenvatte, geeft aan dat bij slaaptekort hartkwalen en een beroerte of tia vaker voorkomt. Het advies is om als dat in je familie voorkomt, je slaap gewoontes daarnaar aan te passen. Naar wat goed is voor jouw gezondheid. Met andere woorden, zorg dan extra goed voor een gezond slaapklimaat en een gezonde slaaproutine. Zodat je een optimale nachtrust hebt.

Wat is er van belang voor gezond slapen?

Van belang om goed te slapen zijn een slaaproutine, een goed slaapklimaat dat je onder meer met het juiste beddengoed en dekbed kan verkrijgen,  regelmaat, geen beeldscherm licht of fel licht meer tot 1 of 2 uur voordat je gaat slapen, ontspanning en meer. Meer tips ontdek je in het gratis mini e-book 10 Tips om beter te slapen. Je ontvangt deze gratis hier> Deel deze link met mensen die je ook een goede slaap gunt.

bron: https://www.terrycralle.com/health-benefits-of-quality-sleep/

 

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter