Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
19 juni 2020

5x Beter slapen tijdens de zwangerschap

Een zwangerschap is een heel intensief gebeuren voor het lichaam. Daarom is voldoende rust heel belangrijk. Ook in het prille begin. Tijdens een zwangerschap veranderen er namelijk veel dingen in het vrouwelijk lichaam. Er wordt een mens gecreëerd en dat is zwaar. Heel zwaar zelfs! En mooi. Slapen zal ook anders worden. Je kan niet zo lekker liggen of ligt misschien wakker. Ben je zwanger of ken je iemand die dat is? Bekijk deze tips of deel ze.

Ongemakkelijk slapen tijdens de zwangerschap 

En toch is dit makkelijker gezegd dan gedaan. De stress van alledag, de opwinding en spanning van een zwangerschap en niet te vergeten: De lichamelijke ongemakken die bij een zwangerschap komen kijken kunnen voldoende rusten bijna onmogelijk maken. Daarom hebben wij wat tips om (juist) als zwangere vrouw beter te kunnen slapen, omdat je slaap zo belangrijk is. Juist nu! 

1.Slaap wanneer je kan! 

Voel je je vermoeid? Ga dan even lekker een dutje doen. Iets wat je tijdens een zwangerschap lekker zonder schuldgevoel kan doen. Zeker tijdens je verlof. Het creëren van een mensenleven is zwaar, maar ook hormonen kunnen ervoor zorgen dat je snel en vaker vermoeid bent. 

2.Blijf in beweging 

Last van een rusteloos gevoel? Dit is iets waar heel veel zwangere vrouwen last van hebben. Een wandeling voor het slapengaan kan hier wonderen voor doen. Daarnaast is het (ook als je zwanger bent) belangrijk om in beweging te blijven. Dit is goed voor de bloedsomloop en het houdt de ongewenste zwangerschapskilo's buiten de deur. 

3.Vermijd cafeïne 

Overmatig cafeïne-gebruik wordt al niet aangeraden tijdens de zwangerschap, maar mocht je toch trek hebben in een kopje koffie. Dan is het beter om deze niet meer na de lunch te drinken. Cafeïne is een stimulant en heeft een negatief effect op je slaappatroon. Het beste is natuurlijk om het helemaal uit je dieet te schrappen.


4.Maak het jezelf comfortabel

Een juiste slaaphouding vinden tijdens de zwangerschap is een moeilijke aangelegenheid. Vooral omdat je toch een buik hebt waar je 'omheen' moet slapen. Daarnaast is het zo dat op je rug slapen ervoor zorgt dat je grote buik druk zet op de grote hartslagader. Dit is dus niet de meest gezonde positie om aan te nemen. Slaap je toch graag op je rug? Leg dan een kussen onder je benen om deze iets omhoog te brengen. Veel zwangere vrouwen slapen met een zogenaamd borstvoedingskussen. Hiermee kunnen ze comfortabel op hun zij liggen. Vooral voor voormalig buikslapers is dit prettig, omdat je op deze manier niet plat op je zij ligt, maar een beetje over het kussen heen kan hangen. Een heerlijk zachte,zijden kussensloop is ook een troost en luxe om op te slapen. Het helpt ook als je tijdelijk weer acne hebt door hormonen. En tegen klitten in je haar. Ook fijn als je straks met je baby minder tijd hebt 's ochtends om je haar te doen: het helpt je kapsel langer in model te houden. 

Bekijk zijden kussenslopen>

5.Vermijd blauw licht

Het is zo verleidelijk. Om wanneer je toch al slecht in slaap komt even je telefoon te pakken en door Facebook te scrollen. Echter zorgt juist dit licht ervoor dat je lichaam ten onrechte denkt dat het dag is. Een beeldscherm geeft namelijk 'blauw licht'. Hierdoor kom je minder goed in slaap en slaap je uiteindelijk onrustiger dan normaal. Blauw licht zorgt ervoor dat je lichaam geen melatonine aanmaakt, het hormoon waar je slaperig van wordt. 

 

Wat is jouw ultieme tip om lekker te slapen tijdens de zwangerschap? Deel deze in een reactie om elkaar te helpen! 

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »